Algemene voorwaarden
Lees aandachtig deze Algemene Voorwaarden. Deze Algemene Voorwaarden bepalen de contractmodaliteiten van de toegang tot de Site en het gebruik van de diensten die worden aangeboden door Bobex.com NV (BE 0468.503.070) waarvan de maatschappelijke zetel zich bevindt op de Koolmijnenkaai 62 te B-1080 Brussel (hierna “Bobex”). U kunt de Algemene Voorwaarden lezen en afdrukken alvorens u toegang krijgt tot onze diensten. De Algemene Voorwaarden zijn permanent op onze website toegankelijk. Tijdens het invullen van een Offerteaanvraagformulier als Gebruiker, of bij ondertekening van een Bestelbon als Leverancier, of bij ondertekening van een ander type contract als Partner, zal men u vragen de kennisname van de Algemene Voorwaarden te bevestigen. In het Offerteaanvraagformulier gebeurt dit door “Ik aanvaard de algemene voorwaarden” aan te vinken. In de Bestelbon, of in een ander type Bobex contract, gebeurt dit door het document waarin expliciet verwezen wordt naar de Algemene Voorwaarden te ondertekenen. Vanaf dat ogenblik wordt u geacht kennis te hebben genomen van de Algemene Voorwaarden en de bepalingen ervan te aanvaarden. De Algemene Voorwaarden zullen op elk moment op de Bobex Site beschikbaar zijn, of kunnen steeds telefonisch opgevraagd worden.
1. DEFINITIES
(1) “Algemene Voorwaarden”: Deze algemene voorwaarden zijn tegenstelbaar aan (i) de Gebruikers bij het uitsturen van hun Offerteaanvraag en hun inschrijving op de Site, (ii) de Leveranciers bij het ondertekenen van de Bestelbon, of tijdens hun eventuele proefperiode, en (iii) de Partners waarmee Bobex een contractuele verbintenis aangaat.
(2) “Bestelbon”: De getekende bevestiging van de Leverancier ter onderschrijving van een Leverancierscontract. Deze bevestiging kan ofwel digitaal ofwel op papier gebeuren.
(3) “Contract”: Omvat zowel het Gebruikerscontract, het Leverancierscontract, alsook elk ander type contract afgesloten met een Partner. Het Contract omvat de Algemene Voorwaarden.
(4) ”Credit Packs”: Het bedrag dat een Leverancier aan Bobex online betaalt om toegang te krijgen tot een beperkt aantal Offerteaanvragen.
(5) ”Diensten”: De diensten die door de Leveranciers geleverd worden en aan de Gebruikers aangeboden worden naar aanleiding van een Offerteaanvraag.
(6) “Domiciliëring”, “Automatische Incasso” of “SEPA Direct Debit“: Betalingsmethode waarbij de Leverancier of Partner de toestemming geeft aan Bobex om de Bobex facturen automatisch te incasseren bij de bank van de Leverancier of Partner.
(7) “Extranet”: Afgesloten gedeelte van de Site, dat enkel toegankelijk is door een Lid mits gebruik van een persoonlijk Paswoord en Gebruikersnaam.
(8) “Geaffilieerde Websites”: Websites, webpagina’s, Apps of andere kanalen waar de Marktplaats Diensten van Bobex staan of aan verbonden zijn. Deze kanalen kunnen eigendom van Bobex zijn of van Partners.
(9) “Gebruiker”: Een particulier, bedrijf, instelling of organisatie die een of meer Product(en) of Dienst(en) wenst aan te kopen en die in Zakenrelatie wenst te treden met een Leverancier via de Site om dit (deze) Product(en) of Dienst(en) te verkrijgen.
(10) “Gebruikerscontract”: De verbintenis die gesloten wordt tussen Bobex en de Gebruiker bij het uitsturen van de Offerteaanvraag en de hieraan verbonden inschrijving van de Gebruiker. Het Contract omvat de Algemene Voorwaarden en het Offerteaanvraagformulier.
(11) “Ledengegevens”: Elke informatie die door de Gebruikers in het Offerteaanvraagformulier geleverd worden. Dat omvat elke informatie die door de Leverancier gegeven wordt en bevestigd wordt in de Bestelbon, alsook elke informatie die door de Partner bevestigd wordt in zijn contract, evenals elke andere informatie die door de Leden tijdens de uitvoering van het Contract verstrekt worden.
(12) “Gebruikersnaam”: De codenaam die de Leden krijgen en die zal aangewend worden in het kader van zijn activiteiten op de Site.
(13) “Inschrijvingsformulier”: Vragenlijst die een Lid invult met zijn Ledengegevens. Voor de Gebruikers is deze vragenlijst verwerkt in het Offerteaanvraagformulier. Voor de Leveranciers en Partners zijn er aparte vragenlijsten op de Site.
(14) “Leverancier”: Lid dat één of meer Diensten of Producten wenst te verkopen door te antwoorden op de Offerteaanvraag die door een Gebruiker via de Site verstuurd werd. Om effectief klant te worden en Offerteaanvragen te kunnen ontvangen, moet de Leverancier een Bestelbon tekenen met Bobex. Een Leverancier kan eventueel ook zelf Offerteaanvragen uitsturen als Gebruiker.
(15) “Leverancierscontract”: Een contract tussen Leverancier en Bobex dat tot stand komt in de Bestelbon, om Leverancier de toegang te verstrekken tot de Offerteaanvragen en de Site. Het Contract omvat de Algemene Voorwaarden en de Bestelbon.
(16) “Leveranciersprofiel”: Publiek profiel van de Leverancier op de Site. De Leverancier heeft toegang tot zijn profiel in het Extranet. In dit profiel komen ook de reviews of beoordelingen door de Gebruikers van de Leveranciers.
(17) “Levering”: Het moment waarop een Offerteaanvraag aan de Leverancier geleverd wordt.
(18) “Lid”: Categorie die de Gebruikers, Leveranciers en Partners omvat.
(19) “Marktplaats Diensten”: Alle diensten aangeboden door Bobex met betrekking tot het in relatie brengen van partijen, de Lead generatie, alsook alle aanverwante marketing diensten.
(20) “Offerte”: De verkoopofferte van Product(en) of Dienst(en) door een Leverancier geformuleerd naar aanleiding van een Offerteaanvraag.
(21) “Offerteaanvraag” of “Lead”: Procedure om Product(en) en/of Dienst(en) aan te vragen door een Gebruiker, of eventueel een Leverancier of Partner, nadat hij een Offerteaanvraagformulier op de Site ingevuld heeft.
(22) “Offerteaanvraagformulier”: De webpagina’s in te vullen door de Gebruiker waarin hij zijn Offerteaanvraag en zijn Ledengegevens invoert om een Zakenrelatie aan te knopen met Leveranciers. Het versturen van een Offerteaanvraagformulier maakt het Gebruikscontract tegenstelbaar aan de Gebruiker.
(23) “Paswoord” of “Wachtwoord”: De toegangscode van het Lid om toegang te krijgen tot de diensten die op de Site worden voorgesteld. Het Paswoord wordt door de Bobex toegekend. Het Lid heeft evenwel de mogelijkheid zijn Paswoord te wijzigen.
(24) “Partner”: Bedrijf of organisatie dat een commercieel contract afsluit met Bobex, afgezien van de Leverancierscontracten.
(25) “Producten”: De Producten die door de Leveranciers worden geleverd en naar aanleiding van een Offerteaanvraag aan de Gebruikers worden voorgesteld.
(26) “Protest”, “Protest-aanvraag” of “Retourneren”: Het terugsturen of retourneren van een Offerteaanvraag door de Leverancier kan enkel in het Extranet geschieden. Bobex kan elk Protest goed- of afkeuren.
(27) “Site”: De internetsites van Bobex waarvan het adres https://www.bobex.be en https://www.bobex.lu is, alsook het geheel van Geaffilieerde Websites. De Site omvat niet alleen de webpagina’s maar eveneens het geheel van diensten die door Bobex voorgesteld worden.
(28) “Transactie”: Elk schriftelijk of mondeling definitief contract dat gesloten wordt tussen een Leverancier en een Gebruiker, en waarvan de afsluiting voortkomt uit een Zakenrelatie.
(29) “Vergoeding”: Het totaal van de bedragen die door Bobex geïnd worden in ruil voor de toegang tot de Site en het Extranet alsook het gebruik ervan door de Leveranciers, alsook het totaal van de bedragen die door Bobex geïnd worden in ruil voor advies, marketing, ontwikkeling of andere diensten die Bobex levert aan Leveranciers of aan Partners.
(30) “Zakenrelatie”: Periode vanaf het ogenblik waarop de Gebruiker en de Leverancier met elkaar in contact komen naar aanleiding van een Offerteaanvraag.